Eerste indrukken van een all-American town - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu Eerste indrukken van een all-American town - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken van een all-American town

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sharon

16 September 2010 | Verenigde Staten, Davis

Hoi iedereen,
leuk om al jullie reacties te lezen.. haha.. ik bedacht me dat ik maar weer eens wat moest schrijven. Inmiddels ben ik de jetlag al weer helemaal boven en kan ik schaamteloos tot 11 uur uitslapen. Het weer is nog steeds prachtig. Gisterenavond en vorige week woensdag ben ik naar de zogenaamde wekelijkse 'farmer's markt' geweest, een dorpsfestijn met de afmetingen koninginnenacht in Dongen :p, met live muziek, kraampjes met avondeten en groente /fruit, springkussens voor kinderen allemaal in een park. Gisterenavond was er een dansende drumband.. soort cheerleading terwijl ze een instrument bespelen (echt Amerikaans). En vorige week was er een country band. Het heeft pas 1 keer geregend (die vorige week woensdag op de farmer's market) en niemand was er op voorbereid omdat het niet had geregend sinds Maart (en het waarschijnlijk de komende maand of 2 ook niet meer gaat regenen). Een meisje uit Noorwegen - niet echt voorbereid op Californie - vertelde me dat ze 2 regenjassen, een regenbroek en een paraplu bij had en dat vond ik wel ontzettend grappig.
Afgelopen weekend ben ik bij een vriendin uit Utrecht op bezoek geweest in Berkeley - zij is nu daar op uitwisseling - en 's ochtends hebben we samen de campus bekeken. In de bibliotheek hing een super grote landkaart van Nederland, dat vond ik al best grappig, maar daarnaast stond Dongen er ook nog eens supergroot op (het was een kaart over de Tweede Wereldoorlog), dus heb ik er maar een foto van gemaakt. Zoiets verwacht je toch niet in de bibliotheek van een van de beste universiteiten in de wereld ;). Daarna zijn we met de bus naar San Francisco gegaan, waarvanuit we een super mooi uitzicht hadden over de stad en dan met name de wolkenkrabbers van het financiele district. Zo dicht bij elkaar, zoveel en zo hoog vind je in Nederland en Europa beslist niet dus dat vond ik al erg indrukwekkend. Daarnaast hebben we een hele tour gemaakt door China Town, Pier 39 (aan de kust waar zeeleeuwen zitten), Fishersman's warf - een soort toeristisch / disneyland achterige gedoe met allemaal toeristenwinkels -, Union square (het centrum met alle winkels) en we zijn door de steile straten gelopen: de stad is echt op een onhandige plaats gebouwd, alle straten lopen schots en scheef. Ik ben bij Tanja blijven slapen - we hebben pannekoeken gebakken ;) - en de volgende dag zijn de in San Francisco langs de kust gelopen helemaal tot aan de Golden Gate bridge. We hadden geluk, want normaal is het heel koud in San Francisco (het ligt direct aan de oceaan waar koude lucht wordt aangevoerd) en bovendien bewolkt, maar toen ik er was was het heel zonnig en wel 23 graden ofzo (wat heel warm is voor SF) en de tweede dag zelfs onbewolkt! We hadden dus een fantastisch zicht op de gehele Golden Gate bridge: Tanja was al vaak naar SF geweest maar had dat nog nooit gezien. We zijn over de brug gelopen en daarna ben ik met de bus en trein weer terug naar Davis gereisd. Vanuit de trein had ik overigens een super mooi uitzicht, eerst over de gehele baai (trein liep precies langs de kustlijn) met een ondergaande zon en daarna over de country-side net voor Davis (uitgestrekte akkers en lege vlaktes met hier en daar een kaarsrechte uitgestrekte weg of een verdwaalde ranch). Echt een extra verassing!

Daarnaast komt het sociale leven hier ook al aardig op gang. Andere mensen hadden me gewaarschuwd dat het erg moeilijk is en dat je erg je best moet doen om mensen - meer dan oppervlakkig -te leren kennen, dus dat heb ik dan ook gedaan ^^. Ik ben naar echt super veel sociale activiteiten geweest, georganiseerd door een Amerikaan die internationale mensen de kans wil geven elkaar te leren kennen en het zelf ook een goede manier vindt mensen te ontmoeten. Dus we zijn al gaan uit eten, naar een frozen-yoghurt tent (soort ijsje en je mag zelf de toppings eropscheppen: keuze uit ruim 100 snoepjes, chocoladesaus, fruit, nootjes.. alles), naar het zwembad, de farmer's market en ik ben al naar twee Amerikaanse house-parties geweest (lees: van die rode plastic bekers, heel veel bier en amerikaanse drinkspelletjes) en dat was echt super leuk. Ook ben ik met een jongen naar de film Inception geweest *als vrienden.. dat ik heb inderdaad duidelijk moeten maken: met dank aan Willemiek die mij hiervoor op tijd waarschuwde*, heel leuke - moeilijke - film. Een andere huisgenoot is al aangekomen, Netta, een Iraelisch meisje *niet religieus Joods: tot dusver is er nog niemand in het huis die kosjer eet, dus we moeten even afwachten op de laatste persoon, maar waarschijnlijk hoeft dat dus helemaal niet* en we hebben al super veel gekletst dus daar ben ik wel heel blij mee :). In het huis hiernaast - een huis van een vrouwelijke studentenverenging - zijn ze trouwens al drie weken bezig met de ontgroening van nieuwe leden *die meisjes moeten allerlei tests ondergaan om te kijken of ze inderdaad genoeg gemotiveerd zijn om toegelaten te mogen worden* en elke dag zo rond 11 uur komen ze naar buiten om allerlei liedjes te zingen met overdreven dansjes - echt heel nep en super gedrilt: allemaal hetzelfde tegeljkertijd.. het lijkt wel het chinese leger -, dat moeten ze vanwege de ontgroening.

Maar goed.. ik heb nu nog tot en met volgende week donderdag vrij (nog een week dus) en vanmiddag heb ik met een Japans en Italiaans meisje afgesproken om te kijken of we wat kunnen plannen om samen een auto te huren en naar een nationaal park te gaan .. dus we zullen zien wat daaruit komt :) (dat Japanse meisje is zelfs al ouder dan 25, wat betekend dat we nogeens de toeslag voor mensen tussen 21 en 25 zouden hoeven te betalen, en ze heeft ervaring met het huren van een auto hier in de US, wat helemaal ideaal is). Het zou leuk zijn om nog iets te bezoeken deze week, want nu heb ik natuurlijk nog tijd voor het semester begint!

Liefs,
Sharon

FOTO'S zijn te vinden op de website:
http://picasaweb.google.com/sharon.cornelissen


  • 16 September 2010 - 20:34

    Annemiek Waij :

    Dag Sharon. Waarschijnlijk stond ik nog in de automatische email van je chinareis want ik kreeg nu voor de tweede keer je reisbericht uit de VS. Heel leuk om te horen hoe het jou gaat aan de westkust terwijl Wannes aan de oostkust zit. Wat een prachtige ervaringen zijn te lezen op je site. Ik wens je een hele goede tijd daar, geniet ervan!

    Annemiek

  • 17 September 2010 - 11:11

    Marco:

    Wow, jij hebt echt al veeeel foto's gemaakt :)Leuke verhalen wederom, fijn dat je het daar naar je zin hebt!

    En geniet van de tijd dat je nog niet naar de uni hoeft :P

  • 24 September 2010 - 21:44

    Petra:

    hoi Sharon,

    er zitten weer hele mooie foto`s bij, wat zou ik graag met jou willen ruilen, alleen al om foto's te maken.
    En wat de landkaart betreft, lijkt mij inderdaad een vreemde gewaarwording, zover weg gewoon Dongen op de kaart te zien staan.
    Sharon pas je goed op jezelf zover weg en ga ervoor groetjes uit Dongen en geniet.
    HOUDOE petra :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 41748

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 08 September 2013

Princeton Graduate avontuur

19 Augustus 2011 - 01 Juni 2013

Sharon in the Big Apple

14 Juni 2011 - 24 Juli 2011

Indonesie rondreis

04 September 2010 - 18 December 2010

California dreamin'

04 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: