Being home for Christmas - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu Being home for Christmas - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu

Being home for Christmas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sharon

04 December 2010 | Verenigde Staten, Davis

Hi Folks! ;)
Ik ben hard aan het studeren voor de verandering. Gisteren had ik mijn allerlaatste les (de laatste les in een decennium als mijn huisgenoot eraan toevoegde) en nu moet ik alleen nog maar mijn vakken afsluiten met wat examens en een mega essay voor 1 vak. Dit houdt met voorlopig nog wel bezig komende week. Vorige week met Thanksgiving was ik vier dagen vrij en ben ik op donderdag met Amerikaanse vrienden naar Lake Tahoe gegaan (ongeveer 2 uur hier vandaan en ik denk iets van 2000 meter hoog ligt er al een halve meter sneeuw en zijn de skiliften open!). Het was wel tof om de besneeuwde bergen te zien en sneeuw overal, hoewel wij bijna vast kwamen te zitten met de auto in de sneeuw toen we een parkeerterrein opreden. Lunch geskipt (alleen wat ‘Beef Jerky’ op ;)… gedroogd vlees… haha… moet toch proberen?) en ’s avonds bij Anthony’s ouders aangeschoven voor een traditioneel Thanksgiving dinner! Anthony’s moeder had alles van scratch gemaakt en het was wel lekker maar alles was heel zoet! Bijvoorbeeld, wat ze salade noemden was een soort ijstaart gemaakt van marshmallows, suiker, melk en stukjes fruit. En er was kalkoen, cranberry saus, jus, groene bonen, zoete aardappelen puree, ‘salade’, gehaktballetjes, een soort risottorijst met kaassaus en ook nog pecannoottaart en pompoentaart. Een soort kerstmisdiner, heel veel eten, maar dan zijn alle gerechten en de combinatie traditioneel. Zijn ouders waren ook typisch Amerikaans, bijvoorbeeld zijn vader has ook een aantal pistolen, in de woonkamer stond de TV aan met een football-wedstrijd en ze hadden een waranda rond heel het huis. Het huis was ergens in de middle of nowhere en ze vertelden dat als ze 911 belden het wel een half uur kon duren voordat bijv. de politie er was en dat daarom vrijwel iedereen daar wel een vuurwapen in huis had. Het was wel grappig, want ze waren heel verontwaardigd dat de buurman blijkbaar op zijn brommer eens een vos achterna zat in het donker met een pistool en vervolgens op hun eigen terrein op die vos begon te schieten.
De volgende dag nog een heel Thanksgiving dinner op voor lunch toen de moeder van een andere vriend de ‘restjes’ kwam brengen.
Afgelopen zaterdag en zondag heb ik met Yayoi, Tim (Nederlands) en Jan (Duits) een auto gehuurd en zijn we naar Santa Cruz gereden aan de kust. Santa Cruz geeft echt een heel andere indruk van Californie: het strand, veel surfers en heel veel alternatieve hippies. ’s Avonds zijn we naar een jazz-bar gegaan met live muziek (ontsnapt aan de 21+ controle deze keer) en we sliepen in een heel relax hostel vlakbij het strand, waar de eigenaren ons op taart trakteerden en ’s ochtends koffie. Zondag zijn we langs Highway 1 naar het zuiden gereden vlak naast de kust richting Big Sur. We zijn gestopt in Monterey en Carmel, waar er ver weg wat dolfijnen waren in de oceaan. De hele kustweg is een groot kodak-moment… haha … we konden na elke bocht wel stoppen om foto’s te maken van het nieuwe uitzicht. Er waren hele diepe kliffen en rotseilandjes in de zee en we zijn ook naar een plaats geweest waar een waterval hoog uitkomt boven het strand en dan zo direct in de oceaan stroomt. Ik was heel blij dat ik dat georganiseerd had en iedereen vond het heel geslaagd.
Nu nog een weekje studeren, even alles afmaken en dan volgende week is waarschijnlijk helemaal vol gepland met reizen! We willen auto huren voor vier dagen en dan kamperen in Death Valley (mijn persoonlijke favoriet als ik de foto’s moet geloven, vulkanisch landschap en heel vreemde natuurlijke formaties) en we daarna ook nog een laatste dag naar San Francisco om de kerstversiering in de stad te bewonderen. En dan moet ik alweer mijn spullen inpakken om huiswaarts te gaan! Ik heb wel zin om weer naar huis te gaan, maar aan de andere kant weet ik dat ik Davis wel erg ga missen. Het is heel vreemd om na vier maanden als je hier vrienden hebt gemaakt en een huis hebt zomaar opeens weer je koffers moet pakken alsof je alleen maar op reis was. Je hebt toch ook een beetje een thuis hier. Het is alsof je tussen twee werelden woont en altijd als je ‘thuis’ bent, ben je tegelijkertijd ver weg van wat een deel van jezelf is geworden.

Maar deze week probeer ik me nog maar even de focussen op school, zodat ik hopelijk vrijdag helemaal klaar ben en tijd heb om volgende week nog even intens Californie te proeven en rond te reizen met goede vrienden.

Liefs,
Sharon

  • 05 December 2010 - 00:22

    Petra:

    oeps reactie onder het vorige verslag gezet, het is al laat, welterusten :-(

  • 06 December 2010 - 14:36

    Marco:

    Ha Sharon,
    Wat een leuke trips zeg :) Lijkt me ook heel leuk om een echt thanksgiving diner mee te maken, vooral zo'n gevulde kalkoen, Amerikaanser kan het haast niet. En dan ook nog vuurwapens in huis: jij moet je wel veilig hebben gevoeld (misschien verstandig om er eentje mee te smokkelen naar Nederland, want in Brabant zijn er 'drugsbendes' en in Dongen zijn de afgelopen weken 7 overvallen geweest).
    Als jij weer terugbent in Nederland, ben ik verhuisd naar Tilburg. Ik krijg volgende week de sleutel van een appartement tegenover het station (boven een Japans restaurant), dus als je dan een keer met de trein reist naar Dongen, ben je welkom voor een bakske!

  • 10 December 2010 - 23:23

    Peter:

    Hoi Sharon,

    Lees met heel veel plezier je reisverslag.
    Als ik je verhalen lees, dan heb je het uitstekend naar je zin. Je hebt veel gezien en meegemaakt. Ik kijk uit naar je verhalen als je terug bent in Nederland.
    Misschien kan je vanuit Death Valley nog wat strooizout meenemen. De winter in Europa is zodanig streng, dat het strooizout in Nederland al op rantsoen is. Gelukkig is de temperatuur hier al weer +5 graden.

    Succes met je examens. En sterkte met het langzaam afscheid nemen van Davis.


  • 16 December 2010 - 21:51

    Johanna:

    Hallo Sharon

    Het zit er weer op voor je.
    Je kijkt er naar uit en nu kom je al weer terug.
    Ik ben ook blij dat ik je weer zie,
    Ik wens je een hele goede reis terug.
    En tot gauw

    Groetjes en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 41763

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 08 September 2013

Princeton Graduate avontuur

19 Augustus 2011 - 01 Juni 2013

Sharon in the Big Apple

14 Juni 2011 - 24 Juli 2011

Indonesie rondreis

04 September 2010 - 18 December 2010

California dreamin'

04 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: