New York en Washington DC - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu New York en Washington DC - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu

New York en Washington DC

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sharon

20 November 2010 | Verenigde Staten, Sacramento

Hoi iedereen,
Inmiddels heb ik nog minder dan een maand hier en neemt de kerstversiering en verlichting langzaam toe als december dichtbij snelt. Nog nauwelijks twee weken les, waarvan volgende week drie dagen vrij vanwege Thanksgiving.
Mijn negendaagse trip naar New York City and Washington DC was overweldigend, vooral NY vond ik fantastisch. Ik ging samen met Wannes en we hadden geluk dat we in NY konden logeren bij een vriendin, Kirsten, die ik in Kopenhagen had ontmoet. Ze was echt de perfecte host en samen met haar tweelingbroer, twee echte New Yorkers, heeft ze ons veel van de stad laten zien ’s avonds en ’s nachts. Ze woonde in een supermooie wijk, de Joodse wijk (95% orthodox Joods) en dat konden we ook wel zien zaterdag, omdat eigenlijk iedereen die we tegenkwamen rondliep in lange jassen, met grote zwarte hoeden of een keppeltje. Vlak daarnaast was overigens een zwarte wijk en dat was overduidelijk aan de staat van de gebouwen en winkels, veel fast food en natuurlijk ‘cash voor goud’ plaatsen. Fastfoodketens hier (zoals McDonalds en Taco Bell) zien er meestal heel triest uit binnen en kaal, echt voor arme mensen (hamburger voor E 0,70, nog niet geprobeerd ;)).
New York is super etnisch divers: heel vaak in de bus of metro waren we de enige blanken, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Er zijn ook echt heel veel verschillende wijken en over de vier dagen dat ik er was hebben we zo’n beetje alle wijken ten zuiden van Central Park in Manhattan wel gehad: Chinatown, Soho, Noho, Upper East Side, East Village, lower East Side, Financial District, Union Square, Chelsea en Midtown. We zijn naar Central Park geweest, uit eten in Chinatown, echte New Yorkse pizza gehad, naar Wall street en Ground Zero, museum voor moderne kunst (MoMa), zijn op de “Top of the Rock” geweest (de top van the Rockefeller building, echt geniaal uitzicht), we zijn op de Brooklyn brug geweest bij nacht en ik ben op de pont naar Staten Island geweest (heel tof, je vaart langs het Vrijheidsbeeld en kan heel Manhattan met de wolkenkrabbers overzien vanaf het water). Weinig geslapen en veel gezien: een New York’s leefritme laten we maar zeggen ;). Ik vond het wel een indrukwekkend idee dat echt overal om je heen, misschien nog wel twee uur rijden ver weg, alleen maar stad is. Er zijn ongelofelijk veel hoge gebouwen, eigenlijk niets onder vier verdiepingen in het centrum.
Washington DC was veel rustiger, echt heel veel rustiger na New York. Waar New York bruisend was, veel jonge mensen en drukke wijken, is het in Washington totaal niet druk. Misschien komt het omdat alles zo ruim is opgezet, er is heel veel ruimte en er zijn brede straten. Ik logeerde bij Wannes (hij is nu op uitwisseling in Washington) en zijn twee huisbazen die echt super gastvrij waren. Ik vond het wel leuk om alle beroemde monumenten te zien, en het witte huis natuurlijk en we zijn in het Capitool geweest. De huisbaas van Wannes werkt in de Wereldbank, dus via hem konden we binnen komen en zijn we naar een lecture geweest en kregen we een gratis chique lunch… gek om op een plaats te zijn waar jaarlijks biljoenen in omgaan, iedereen oud en in pak ;). Ook zijn we een dag met Wannes’ huisbazen naar een the Great Falls (watervallen) geweest in een nationaal park vlakbij de stad. Dat was Wannes’ eerste dag buiten een stad in vier maanden. Het was wel mooi met alle herfstkleuren.
Het was wel veel kouder in zowel New York (’s avonds iets van 6 graden) en Washington (misschien maximaal in de zon 18 graden). Toen ik terug kwam in Davis was de eerste dag echt een van de warmste dagen in November tot dusver en was het 27 graden… haha… zelfs voor hier is dat belachelijk warm. Inmiddels weer terug naar school, wel even wennen in het begin, maar volgende week maar 1 dag les vanwege Thanksgiving, dan nog een week en de laatste week examenweek helemaal geen les! Genoeg tijd dus op plannen te maken voor een grote trip nog voordat ik weg ga (Grand Canyon??). Volgende week met Thanksgiving ga ik in ieder geval met mijn aller-Amerikaanste vriend Anthony mee naar zijn familie voor een traditioneel diner, dus ik ben benieuwd ;) Hij woont vlakbij een park met Giant Sequoia’s, dus hij heeft me beloofd me daar mee naartoe te nemen overdag.

De foto’s van New York en Washington heb ik ge-upload op mijn website: http://picasaweb.google.com/sharon.cornelissen

Liefs,
Sharon

  • 24 November 2010 - 15:20

    Sylvia:

    Wat heb je al veel gezien zeg, klinkt allmeaal erg leuk en de foto's zien er ook super uit!
    Geniet nog van de laatste paar weken!

  • 05 December 2010 - 00:19

    Petra:

    hoi Sharon,
    jammer voor jou dat het zo snel voorbij is, maar bij jullie thuis zullen ze wel blij zijn dat je voor kerst thuis bent.
    Lijkt mij ook zeer vreemd om in kerststemming te komen als het nog zo warm is.
    Dat komt hier dan goed, want het is berekoud geweest en het heeft behoorlijk veel sneeuw. Maar de dooi zet sinds deze avond zijn gang erin.
    Morgen supriseavond samen met Gerard, Gerda , Maud en Veerle,
    moeten we nog wat pepernoten voor jou bewaren ???
    Geniet nog even en succes voor de exames, groetjes Petra ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 41742

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 08 September 2013

Princeton Graduate avontuur

19 Augustus 2011 - 01 Juni 2013

Sharon in the Big Apple

14 Juni 2011 - 24 Juli 2011

Indonesie rondreis

04 September 2010 - 18 December 2010

California dreamin'

04 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: