Aankomst: obesitas, palmbomen en 35 graden - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu Aankomst: obesitas, palmbomen en 35 graden - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu

Aankomst: obesitas, palmbomen en 35 graden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sharon

05 September 2010 | Verenigde Staten, Davis

Hoi iedereen,
ik ben vrij jetlagged rond dit tijdstip maar ik wilde toch alvast een berichtje plaatsen, dus waarschijnlijk is het een beetje chaotisch. Gisterenavond ben ik aangekomen in Davis na nogal een lange vlucht. US Airways is nogal een cheap vliegmaatschappij, dus het vliegtuig waarin we zaten was gewoon een normaal (klein) vliegtuig (het zat niet eens vol), zonder tv schermpjes of andere extra features :p. Op de vlucht naar Philadelphia was de stoel naast mij echter niet bezet, dus dat was wel fijn en kon ik een soort van slaappositie innemen :). Lunch was ook vrij memorabel (volgens mij was het hollands warm eten), maar gelukkig had ik zelf een broodje bij. Wel kregen we drinken en later nog een broodje (dubbel kaas, dubbel kip beleg :p en saus, helft van het beleg eraf gehaalt, haha, best lekker!). In Philadelphia heb ik de wolkenkrabbers vanuit het vliegtuig gezien, super cool en daarna moest ik wachten. De eerste Amerikaan die ik zag op vaste grond bij de landing (medewerker vliegveld) was echt super dik, iedereen in het vliegtuig moest erom lachen dat dat de eerste indruk was. Het was volgens mij geen toevalstreffer, want zeker in Philadelphia en hier ook wel heb ik veel meer mensen gezien met Amerikaanse obesitas (echt overdreven dik). Als je de prijzen van fastfood ziet in vergelijking met echt 'gezond eten' (gezond brood, kaas etc.) dan kan ik misschien ook wel begrijpen dat sommige (arme) mensen er zo'n ongezonde leefwijze op nahouden: er is super veel aanbod en de meeste vette dingen zijn heel goedkoop (bijv. broodje hotdog voor 1 dollar, dat is ongv. 80 eurocent. Ook ik heb mij al bezondigd inmiddels, haha, met een hamburgermenu voor lunch (pff.. ik ben er nog vol van)vandaag (zie foto's). Ter informatie, ik had bijna alles op, maar heb avondeten geskipt :p.

Ik was super moe gisterenavond (was zo rond half 12 's avonds thuis), maar was vanochtend al om 7 uur wakker terwijl het nogeens zo licht was. Ik kon ook niet echt meer in slaap komen dus ben maar opgestaan en heb vandaag rondgefietst. Eerst een grote koffie gedronken bij de Starbucks met een blueberry scone, super relax op het terras! Ik heb hier nog niet echt winkelstraten zoals in Nederland / Europa gezien. De meeste winkels zitten in een mal (bijv. als in Italie), met super veel parkeerplaatsen erbij (niet echt mijn toonbeeld van gezelligheid). Vanochtend was het niet heel heet dus heb ik gewoon de weg gevolgt tot helemaal buiten Davis (fietspad :O) tot in een soort kruising tussen Dongen-Vaart en woestijn, haha. Zeg maar ranches en landbouwgrond, met bergen op de achtergrond en cactussen terwijl het langzaam opwarmde tot zeker 35 graden. Daarna ben ik omgedraaid, ijsje gegeten en over campus en door Davis gefietst. Boek gekocht over Californie en 'geluncht' (keuze uit fastfood of chinese fastfood, dus ik ben maar meteen all the way gegaan en het 'lokale' voedsel geprobeerd, het hamburgermenu). Mensen zijn echt super aardig als je iets vraagt, automobilisten in combinatie met fietsen rijden alsof ze super bang zijn (halen in op de andere weghelft en stoppen als je in de buurt komt :p), maar misschien rijden er veel mensen zonder autoverzekering en willen ze zo ver mogelijk uit de buurt blijven van fietsers. Daarna ben naar de supermarkt geweest en heb allerlei gezonde dingen ingeslagen (heel veel fruit en groente, yoghurt, musli, wasa bruine crackers - was wel 2,50 euro, maar goed :p -, brood, tortellini en kaas).. vlees in verband met kosher and de hamburger voor lunch nog niet gehaald (haha.. ik was zo vol dat ik niet eens bij de ongezonde dingen in de buurt wilde komen).
Nu ben ik echt super moe, net even een dutje gedaan en ga zo slapen.

Mijn huis is echt super mooi, perfercte locatie net buiten campus (aan deze weg zitten ook allemaal studentenvereniging huizen, met van die griekse namen, bijv. alfa-delta), heel centraal redelijk in de buurt van de supermarkt en vlakbij de starbucks :). Ik heb echt super veel praktische spullen in mijn kamer die het meisje bij wie ik het onderverhuur heeft achtergelaten (kastjes, luchtblazer - momenteel geen idee wat het nederlandse woord voor dat is -, lampen, een spiegel, bank, fiets, vuilnisbak). Ook de keuken en woonkamer staan helemaal vol met eten en spullen (3 tv's ..) die de vorige bewoners hebben achtergelaten. In de bus van het vliegveld heb ik al een andere internationale student ontmoet, die zijn huurauto ging terugbrengen: misschien kan ik hem overhalen nog een dag of 2 een auto te huren en dan de huur te delen. Ik heb ook al andere mensen via facebook gestalkt dus misschien dat het zo lukt :p. Huisgenootje lijkt me aardig, beetje verlegen misschien, nog niet echt gesproken want ze heeft les overdag.

Oja.. ik heb al 3 eekhoorns gezien en een arend :O

Liefs en weltrusten,
Sharon

  • 07 September 2010 - 06:21

    Rian:

    Hallo Sharon ,

    Lekker weertje daar zeg, hier valt zoals vanouds weer een bak regen .
    Fijn dat de reis goed verlopen is ! Toch best een hele toer ,
    nu alleen nog over de jetlag heenkomen .
    Maar goed , je was hier ook al wel gewend soms pas rond de middag wakker te worden ;-).
    Je bent al heel actief bezig om in te burgeren zo te horen , dat gaat je vast wel lukken.
    Aan eten geen gebrek
    en met koffie is het ook wel te doen met starbucks om de hoek .
    Zo te zien heb je het weer getroffen met je verblijf , dat heb je weer goed geregeld zoals altijd .
    Hier gaat alles verder prima .
    Maak er een leuke tijd van en tot op skype ;-)

    groetjes en dikke kus mam

  • 09 September 2010 - 21:12

    Johanna:

    Hallo Sharon,
    Wat fijn dat je goed aan gekomen bent.Zo te horen ben je met je kontje in de boter gevallen,je hebt het weer goed geregeld knap hoor van je.
    En wat ben je een ondernemende tante,maar ja dat ben je altijd al.
    Ik vind het heel fijn voor je dat je een goed adres gevonden hebt.
    Je hebt het weer ook weer mee hier is het nat en koud.Ik hoop dat je een mooie tijd zult hebben.
    Dikke kus en tot de volgende keer.
    Groetjes Johanna

  • 09 September 2010 - 21:37

    Peter:

    Hoi Sharon,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Uit ervaring weet ik dat het een hele lange reis is, welke ook zeer vermoeiend is.

    De beschreven dingen uit je reisverslag komen heel bekend voor. Het leuke is dat je de typische Amerikaanse gebruiken al snel overneemt. Simpelweg omdat het handig is.

    Fijn te lezen dat je goed terecht bent gekomen.

    Ik zou zeggen blijf je verbazen en vooral genieten.

    Zoals je moeder reeds schreef: Het weer is hier nog hetzelfde als toen je wegging. Tussen de buien door, zon.

    Het dagelijkse gangetje is hier weer begonnen. Werken/school, sporten, politiek etc.etc. We komen weer langzaam in het ritme.

    Groetjes
    Peter

  • 10 September 2010 - 10:09

    Linda:

    Hoi Sharon,
    Ja, echt heel herkenbaar, het zou ons verhaal kunnen zijn van je eerste indruk. als ik zo je verhaal lees komt er echt weer heel veel boven, en dat ook de mensen aardig zijn, in het verkeer en winkels,dat klopt, daar kunnen ze hier in Nederland nog wat van leren! Zo te lezen heb je je draai al goed gevonden, en kun jij gaan genieten !
    En die eekhoorns... ja, die zijn echt brutaal, ze komen zo van je bord eten als je niet uitkijkt, maar ook wel weer leuk. Geniet er lekker van, en we kijken uit naar je verdere avontuur. en nog een tip: sommige Mac Donalds hebben het aantal kcal erbij staan, dat scheelt misschien. ha,ha,
    groetjes Linda

  • 10 September 2010 - 10:13

    Opa En Oma Akkermans:

    Hallo Sharon,
    wij vinden het fijn dat je goed bent aangekomen. En dat je het goed stelt.
    Hier in Dongen is weinig gebeurd. Geniet er maar lekker van.
    Heel veel groeten van ons, en veel plezier.

  • 14 September 2010 - 10:49

    Marco:

    Ha Sharon,
    Fijn om te horen dat daar alles goed met je gaat en dat je je al helemaal hebt vergrepen aan de overheerlijke fastfoodmaaltijden (mij niet gezien ;)).
    Ik heb mijn eerste werkdagen ook weer overleefd, het is hier erg druk, dat hoort er allemaal bij. De opdrachten die ik heb zijn wel leuk, ik ben nu bezig om een MBO-opleiding in India te ontwerpen: dat is ook weer eens wat anders ;)

    Enjoy yourself en ik ben benieuwd naar de follow-up van dit verhaal!

  • 14 September 2010 - 15:20

    Wim En Annelies:

    Hoi Sharon,

    Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt in Amerika.
    Wij blijven je natuurlijk op de voet volgen. Een wat late reactie in verband met onze verre reis naar Valencia. Heerlijk dat het weer goed is. Hier is het herfstachtig voor ons ook een heel verschil met Valencia.
    Geniet van je verblijf.

    groetjes, Wim Annelies en de rest.

  • 14 September 2010 - 17:17

    Petra Brabjes:

    hoi Sharon,

    fijn dat je goed bent aangekomen, je gaat er vast weer iets leuks van maken, en wij ..... volgen je op de voet ( bij wijze van ) Vergeet niet foto`s te maken, altijd leuk.
    VEEL SUCCES.

    Groetjes Petra en de boy`s ;-)

  • 15 September 2010 - 15:15

    Sylvia:

    woo wat gaat de tijd toch snel zeg, je zit nu al weer een aantal dagen in Amerika!
    Zo te lezen gaat het helemaal goedkomen daar.. Ik ben benieuwd naar de komende reisverhalen, ik zal je blijven volgen.. en niet teveel hamburgers eten he!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 41755

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 08 September 2013

Princeton Graduate avontuur

19 Augustus 2011 - 01 Juni 2013

Sharon in the Big Apple

14 Juni 2011 - 24 Juli 2011

Indonesie rondreis

04 September 2010 - 18 December 2010

California dreamin'

04 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: