Snowy days: tweede semester in Princeton - Reisverslag uit Princeton, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu Snowy days: tweede semester in Princeton - Reisverslag uit Princeton, Verenigde Staten van Sharon Cornelissen - WaarBenJij.nu

Snowy days: tweede semester in Princeton

Door: Sharon

Blijf op de hoogte en volg Sharon

15 Februari 2014 | Verenigde Staten, Princeton

Hoi allemaal,
hier een (verlate) status update vanuit Princeton. Ik heb inmiddels mijn eerste semester afgerond en ben voor 3 weken terug geweest naar Nederland voor Kerst. Nu ben ik alweer vol in mijn tweede semester. Voor de eerste helft van dit semester volg ik 5 vakken die nogal divers zijn: een vak over ras en etniciteit, een over de relatie tussen de (natuurlijke) omgeving en stedelijke groei en een vak over microsociologie: mijn favoriet! Microsociologie gaat over interacties tussen mensen, bijvoorbeeld oogcontact, hoe we onze lichamen gebruiken in interactie, wat de lengte van pauzes tijdens woordenwisselingen kunnen betekenen. Daarnaast heb ik een vak in Statistiek en in de hedendaagse theorie van de Sociologie; ik ken stiekem al best veel theorie en voor de laatste heb ik gelukkig een gedeeltelijke vrijstelling gekregen van de professor en mag ik mijn eigen paper schrijven in plaats van naar de les te komen.

Ander nieuws uit Princeton is oud nieuws; sinds ik terug ben gekomen 5 Januari, ligt er hier al bijna continue sneeuw. Ik ben de tel al kwijt van het aantal kleine en grotere sneeuwstormen die we hebben gehad. Eergisteren was het weer raak en is er zeker 25 cm sneeuw gevallen gedurende de nacht en ochtend. De lessen gingen overigens gewoon door. Hoewel alle ‘niet-essentiële’ medewerkers niet naar hun werk hoefden te komen, en een aantal bussen niet reden, mochten wij ons mooi door de sneeuwstorm wagen om naar de les te komen. Hoewel het wel erg schattig is om Princeton zo te zien met al de sneeuw, kijk ik toch ook wel uit naar het moment dat ik gewoon weer op de fiets overal naartoe kan!

In kleiner nieuws is het overigens nog steeds gezellig met mijn cohort. Afgelopen week hadden we een “Ugly Sweater Party,” een thema dat met name door Andrew (de organizer), Nicole and ik zeer serieus werd genomen. Een paar weken geleden hadden Nicole en ik al speciaal een aantal vintage winkels in Brooklyn afgestruind op zoek naar de perfecte sweaters; uiteindelijk waren we erg trots op onze ‘matching’ poncho’s - gecombineerd met korte sportbroekjes waren we natuurlijk totaal overdressed voor het nogal ‘casual’ feestje dat volgde (met de meeste mensen niet of nauwelijks gekleed volgens het thema). Daarnaast vermaken we ons wel met zwemsessies in de ochtend (Andrew heeft zich al wel ontpopt tot een zwemcoach / personal trainer voor mij en Nicole), en onze gezamenlijke lunches in de sociologielounge.

Tot slot heb ik mijn plannen voor de zomer eindelijk rond. Ik ga eerst twee weken met Nicole op een kleine roadtrip naar het zuiden van de Verenigde Staten: denk aan Georgia, Alabama en Mississippi met New Orleans in Louisiana misschien als onze eindbestemming voordat we terugrijden. Daarna kom in terug naar Nederland voor vier weken, en dan vlieg ik met Willemiek en misschien ook Judith naar Cuba :), waar ik echt super veel zin in heb natuurlijk! Zo blij dat ik de kans krijg om weer met Willemiek op vakantie te gaan. Tot slot vlieg ik terug naar New York, en dan ga ik nog voor een week naar San Francisco, naar een conferentie van de ASA (American Sociological Association), waar ik mijn paper over “dumpster divers” mag presenteren. Ik ben super blij en trots dat mijn paper daar geaccepteerd is, en ik denk dat ik wel meer bekenden (studenten van Princeton en andere universiteiten die ik al ken) daar tegen zal komen wat me ook wel gezellig lijkt.

Liefs,
Sharon

  • 15 Februari 2014 - 17:07

    Wim En Annelies:

    Hoi Sharon

    Wat leuk dat je weer een verslag heb geschreven.

    Super goed dat je naar de conferentie in San Francisco mag.

    Je hebt leuke uitstapjes in de planning.
    Cuba lijkt ons super.

    Succes verder met je studie.

    Wij kijken uit naar je volgende bericht.

    Groetjes. Wim en Annelies

  • 15 Februari 2014 - 18:56

    Petra:

    Hey Sharon,

    druk, druk, druk.....indrukwekkend wat je allemaal doet en hebt gepland.
    Soms zou ik wel een vliegje willen zijn en een paar dagen met jou mee willen vliegen en meekijken
    Hoe je daar leeft .
    Succes met alles en de sneeuw.
    Groetjes vanuit een voor de tijd van het jaar, warm Dongen.
    Dikke knuffel en houdoe ... Petra

  • 15 Februari 2014 - 19:15

    Johanna:

    Hallo Sharon

    Wat heb je weer een mooi verhaal van gemaakt.
    Super dat je naar de conferentie mag
    En dan je vakantie lijkt me super voor je.
    Wat jij teveel aan sneeuw hebt lijkt het hier wel herfst.
    Nog een fijne tijd,en ik kijk er naar uit om je weer te zien.

    Groetjes Dikke kus en knuffel

  • 16 Februari 2014 - 02:01

    Nicole:

    hehehe road trip woo woo! :) xoxo

  • 16 Februari 2014 - 14:20

    Sophie P:

    Leuk verhaal Sharon:) En nog hartstikke gefeliciteerd met je presentatie bij de ASA!

    Mooi die sneeuw. En idd een hele lelijke sweater die je daar aan hebt :P haha

    Liefs uit NL, xxx

  • 16 Februari 2014 - 21:58

    Willemiek:

    Cubaaaaaaaa :D

  • 17 Februari 2014 - 13:25

    Hans Van Drunen:

    Beste Sharon,
    Altijd leuk om jouw blog te lezen en te zien dat het goed met je gaat in Princeton. Dat je een voordracht mag houden in SFO lijkt me een volgende stap op een weg die al maar mooier lijkt te worden.
    Toevallig kom ik dit jaar 2x in SFO, maar een ontmoeting zit er wederom niet in. Ik ben er eind april en eind mei.
    Succes met je studie en hartelijke groeten,
    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Actief sinds 07 Juni 2008
Verslag gelezen: 1647
Totaal aantal bezoekers 41713

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 08 September 2013

Princeton Graduate avontuur

19 Augustus 2011 - 01 Juni 2013

Sharon in the Big Apple

14 Juni 2011 - 24 Juli 2011

Indonesie rondreis

04 September 2010 - 18 December 2010

California dreamin'

04 Juli 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: